2024-11-29
Egy hihetetlen buszos kaland, ami Londonból Indiáig vitte az utasokat
A világ leghosszabb buszútja címet jelenleg a Brazíliát és Perut összekötő, 102 órás járat tudhatja magáénak, ám ha kicsit visszatekintünk a múltban, találunk egy ennél jóval merészebb vállalást. Az Albert Travel ugyanis az ötvenes évek végétől kezdve mintegy 20 éven át szervezett buszos utakat Londontól az indiai Kolkatáig. Az útvonalat a legtöbben „Hippi Trail” néven ismerhetik, hiszen mint neve is mutatja, főleg a hatvanas évek hippikorszakának beválallós utazói használták ki a lehetőséget.
Ma már nem számítanak annyira extrémnek a hosszú utazások, ám az angol Albert Travel társaság Londonból Kolkatába tartó buszos útvonalára még most is felhúznánk szemöldökünket. A lehetőséget még 1957-ben indították el, ezt követően pedig a buszok közel 20 évig töretlenül közlekedtek a két város között.
A járatok Londonból indultak, majd Belgiumon, Németországon, Ausztrián, (az akkori) Jugoszlávián, Bulgárián, Törökországon, Iránon, Afganisztánon és Pakisztánon keresztül jutottak el az indiai városba. A Hippie Trail maga persze túl hosszú volt ahhoz, hogy az utasok ne álljanak meg egy-egy városban pihenni vagy éppen vásárolgatni. Így a résztvevők útjuk során olyan városokban tölthettek időt, mint Teherán, Salzburg, Kabul, Isztambul és Bécs.
Emellett alternatív útvonalak is léteztek, tehát sokan Berlinből, Amszterdamból vagy Milánóból indultak, de Dél-Ázsiában is volt lehetőségük Thaiföld, Srí Lanka vagy Nepál felé utazni. A buszút lényege az volt, hogy az utasok minél olcsóbban tudjanak minél több időt eltölteni külföldön.
Mindenesetre a Hippie Trail annyira népszerű volt, hogy nemcsak Európából, de Észak-Amerikából is rengetegen repültek el az Egyesült Királyságba azért, hogy felszállhassanak az ikonikus buszra. Ha viszont azt gondolnánk, hogy a járművek lerobbant, néhány üléssel rendelkező buszok voltak, akkor nagyot tévedünk. Akkori viszonylatban elég jól felszerelték őket: a fedélzeten voltak hálófülkék, ventilátorok/fűtőtestek, és egy kisebb konyha is. A busz teteje egyfajta közös térként funkcionált, ahol gyakran zenéltek és hallgattak rádiót.
Végül pár évnyi közlekedést követően egy baleset miatt a busz megsérült, ám egy Andy Stewart nevű brit utazó végül megvásárolta, és tovább is fejlesztette egy második emelettel. A 1968-tól már az Albert Tours ausztráliai leányvállalata is beszállt a mókába: azok, akik a déli kontinensről szerettek volna indulni, először Sydney-ben gyűltek össze, majd Mianmaron, Thaiföldön és Malajzián keresztül 132 nap alatt juthattak el Londonba. A London-Kolkata-London, illetve a London-Kolkata-Sydney járatok végül még 15 utat bonyolítottak le addig, míg 1976-ban végül teljesen megszűntek.
(Források: Express, Secret London)
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!