Elszabadul a népharag, ha ezt tényleg meglépik a légitársaságok
Airbus A380
Fotó: Daniel Eledut/Unsplash

2025-02-22

Elszabadul a népharag, ha ezt tényleg meglépik a légitársaságok

A légi közlekedés is folyamatosan változik: nemrég például a szuperszonikus repülés területén értek el új mérföldkövet, most viszont egy sokkal ellentmondásosabb frissítés érkezhet. A kétszintes repülőgép-ülések koncepciója sokáig csak egy zsákutcába futó ötletnek tűnt, mígnem a Chaise Longue startup-vállalat bejelentette, hogy az európai Airbusszal közösen álltak neki a projekt kivizsgálásának.

A Chaise Longue startup-vállalat nemrég jelentette be, hogy a világ egyik legnagyobb repülőgépgyártó cégével, az Airbusszal közösen belekezdtek a kétszintes ülésrendszer koncepciójának kezdeti kidolgozásába. A tervezet lényege, hogy a fej fölötti tárolók eltávolításával a repülőgépeken két emeletnyi ülést alakítsanak ki.

Alejandro Núñez Vicente, a startup vezérigazgatója és az ötlet megálmodója szerint az utasoknak lehetőségük lenne kiválasztani, hogy az alsó vagy a felső szinten utaznának szívesebben.
Image
Fotó: Profimedia

New double-decker economy class seat prototype!

Posted by KSA Expats on Friday, September 20, 2024

A közösségi médiában viszont rengeteg kritika érte a koncepciót: az alsó szint sokak szerint „teljesen klausztrofób” lenne, ám őket extra lábhellyel kompenzálnák, míg a felső szinten ülőknek az ülések dönthetőségével adnának egy kis mozgásteret. Vincente szerint azonban mivel még abszolút kezdeti fázisban van az együttműködés, ezért nem lehet biztosan megmondani, hogy a valóságban esetlegesen használt kialakítás mennyiben hasonlítana azokra a képekre, amelyek futótűzként terjedtek a közösségi médiában.

Vicente továbbá azt is hangsúlyozta, hogy ötletével nem szeretné teljesen leváltani a hagyományos üléseket: elképzelése szerint a Chaise Longue típusú ülések a repülőgépek közepén helyezkednének el, a gép további részeiben viszont ugyanúgy klasszikus ülések sorakoznának.

Egyesek azzal vádolták a projektet, hogy az nem az utasok kényelmét szolgálja, hanem csak egy újabb módszert ad a légitársaságoknak a profitnövelésre. Mindenesetre ahogy a CNN is kiemeli, egyelőre még messze járunk attól, hogy a kétszintes ülések ténylegesen megjelenjenek a kereskedelmi járatokon – bár az Airbus támogatása azért konkrét lehetőséget jelent arra nézve, hogy az innováció egyszer valóban felüsse a fejét a repülőgépeken.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!