2024-09-04
A 10 legfurcsább kérdés, amit valaha feltettek a légiutas-kísérőknek
Aki munkájából adódóan emberekkel foglalkozik, az jól tudja, hogy néha egészen abszurd szóváltásokba lehet belefutni. A légiutas-kísérőknek is bőven kijut az érdekes helyzetekből, a Travel + Leisure pedig összegyűjtötte a legfurcsább kérdéseket, amikre valahogyan reagálniuk kellett a fedélzeten.
A légiutas-kísérőknek nem csak az a feladatuk, hogy ételeket és italokat szolgáljanak fel az utasoknak. Ők felelnek a többek között a biztonságért és összességében az utazási élményért is. Habár a kabinszemélyzet természetesen igyekszik mindent megtenni azért, hogy eleget tegyenek az utazók igényeinek, néha kapnak olyan kéréseket, melyeket nem, vagy csak a csodával határos módon tudnának teljesíteni – mutatunk is néhány szórakoztató példát erre.
„Az egyik legőrültebb kérés szerint, amit valaha kaptam, egy ejtőernyőt kellett volna biztosítanom egy olyan utas számára, aki félt attól, hogy a repülőgép egyszer csak le fog zuhanni” – számolt be személyes élményéről Luke Xavier, a Delta Airlines egyik munkatársa.
„Természetesen az ehhez hasonló kéréseket lehetetlen teljesíteni; az egyetlen dolog, amit ilyenkor tehetek, hogy megpróbálom a repülést a lehető legkényelmesebbé és legélvezetesebbé tenni azáltal, hogy kisebb ajándékokat adok az utasoknak” – tette hozzá.
A 22 éves tapasztalattal rendelkező Susan Fogwellnek egy híresség tette fel az egyik legviccesebb kérdést. Az amerikai Gary Coleman azt kérte tőle, hogy ha lehetséges, süsse meg a csirkéjét úgy, hogy igazán ropogós legyen. Sajnálatos módon viszont a fedélzeti konyhának megvannak a maga határai, az olajsütő pedig nem képezi részét a felszerelésnek.
Egy pohár vizet kérni egyáltalán nem számít különlegesnek, ám amennyiben ezt nem magunknak, hanem történetesen egy sólyomnak kérjük, biztosan kikerekedik egy kicsit a légiutas-kísérők szeme. Fogwell elmondása szerint a kérés az amerikai Légierő Akadémia egyik kadétjától származott, aki valójában egy sólyom társaságában szállt fel a repülőre.
A légiutas-kísérők – mint az a nevükben is benne van – feladatai a légi közlekedés területére koncentrálódnak, ám ezzel úgy tűnik, hogy nem mindenki van tisztában. Természetesen adott esetben a repülőtereken is szívesen segítenek a tanácstalan utasoknak, de a hétéves tapasztalattal rendelkező Josephine Remonak intézett kérdésre reagálva valószínűleg mi is felhúznánk a szemöldökünket. Egy család ugyanis arra kérte őt, hogy szervezze meg a komplett útitervet a repülőtérről a szállodájukba. Ne feledjük, a légiutas-kísérők nem a személyi asszisztenseink.
Míg az extra ételekre és italokra vonatkozó kérések a legáltalánosabbnak számítanak, hasonlóan a sült csirkéhez, néha az utasok nem éppen azt kérik, ami a menün is szerepel. Pontosan ilyen kéréssel fordult a Virgin Atlantic egyik munkatársához Alison Meachamhoz is egy utazó, aki egy sushi burritót kért tőle. A sushi elkészítése alapból sem a legegyszerűbb dolog, de a repülőgépeken még inkább nehézkes lenne.
Nem a sushi burrito volt viszont Meacham legabszurdabb élménye, hanem az a pillanat, amikor az egyik család egy élő macskát és egy zacskónyi élő egeret kért tőle a lányuk szórakoztatására (?).
„Életem egyik legfurcsább kérése során az egyik utas saját házikígyóját szerette volna felvinni a fedélzetre egy akváriumban” – emlékezett vissza a Vancouverből Torontóba tartó járatra Carly Campbell egykori légiutas-kísérő.
„Nyilvánvalóan amellett, hogy jókora meglepetést okozott a kérdés, valahogy meg is kellett oldanunk a helyzetet. Végül a kapitánnyal egyeztetve megengedtük neki, hogy felhozza a kígyót, de azért, hogy elférjen az akvárium, néhány utast át kellett ültetnünk” – tette hozzá.
Campbellnek szerencséje lehetett az állatokkal, ugyanis egy másik incidens során valaki azzal a kérdéssel fordult hozzá, hogy meg tudná-e sütni a nyers halat, amit magával hozott. Elmondása szerint ennek természetesen nem tudtak eleget tenni, mivel a fedélzeten történő főzést szigorúan tiltja a szabályzat – nem beszélve arról, hogy a rendelkezésre álló kis hely miatt balesetveszélyes is lenne.
Bár a rövid távú utakat bőven ki lehet bírni étkezés nélkül, egy olyan hosszú járaton, mint a Los Angeles-Tokió útvonal már jól esik egy-egy fogás. Arra azonban még Campbell sem számított, hogy valaki egy élő csirkét fog kérni tőle azért, hogy friss tojásokat reggelizhessen. Persze ezt a kérést is vissza kellett utasítania, hiszen mind a csirke, mind pedig a főzés biztonsági kockázatot jelentene.
„Karrierem során rengeteg érdekes kérdést kaptam már a repülőgépekre vonatkozóan. Az egyik ilyen keretében az illetékes utas azt szerette volna, ha csökkenteném a repülőgép zaját, mivel nem tudott aludni” – idézte fel az esetet Ben Whatman, az Air New Zealand légiutas-kísérője. Sajnálatos módon bár a repülőgépeket úgy tervezik, hogy a lehető legkevesebb zajt bocsássák ki, a 800 km/órás sebességet biztosító hajtóművek sosem lesznek némák.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!