2025-03-20
Egy gyönyörű ír sziget 155 éves kocsmája keresi új örökösét
Írország vadregényes tájai és zöld partvidékei turistaként is megérnek egy látogatást, nem is beszélve a remek ír italokról. Ha pedig kombinálnák a kettőt, akkor keresve sem találnánk jobbat az Achill-szigetnél. Az ország nyugati partjainál található földrész történelmi kocsmájába ugyanis most új tulajdonost keresnek, aki továbbvinné a vendéglátóhely örökségét.
Írország északnyugati partjainál, Galwaytől nagyjából 2 órára található meg az Achill-sziget, ami egy kész paradicsom a természetkedvelők számára. A szigeten mindenben részünk lehet, ami igazán ír: meredek sziklák, vadregényes tengerpartok, remek túraútvonalak, és nem utolsó sorban: történelmi vendéglátóhelyek. Ilyen a másfél évszázada működő McLoughlin’s Bar, ami közvetlenül a sziget szájánál, az Achillre vezető híd közelében helyezkedik el.

A kocsmát 155 éve alapították a McLoughlinok, jelenleg pedig a család negyedik generációs leszármazottjánál, Joseph McLoughlinnál van a staféta. A Josie becenévre hallgató férfi 43 évvel ezelőtt vette át édesapjától a helyet, most viszont egy új tulajdonost keres, aki át tudná venni tőle az üzemeltetést.

„Habár családon kívül keresünk vevőt, az egyszerűen összetörné a szívem, ha a nevünk a feledés homályába merülne. A McLoughlin név nagyon szorosan kapcsolódik ennek a kocsmának a történetéhez. Számomra meghatározó volt az elmúlt 50 év, és szeretném, ha mindezt az örökséget továbbvinné egy McLoughlin-leszármazott. Ha garantálhatnám, hogy a McLaughlin név még 155 év múlva is ott lesz a kocsma ajtaja felett, akkor boldog emberként halnék meg”
– idézte Josephet a Time Out.
Tehát Josie és párja, Jackie előtt egy izgalmas küldetés áll, meglepő módon pedig a Heineken segíti őket céljuk elérésében. Hogy hogyan? Írországból rengetegen vándoroltak el a 20. században, ezért a cég úgy döntött, hogy plakátkampányokat és hirdetéseket indít olyan nagyvárosokban, amelynek jelentős az ír lakossága – így például New Yorkban, Bostonban, Sydneyben, Aucklandben és Buenos Airesben is.
A McLaughlin-projekt egyébként egy nagyobb, „For the Love of Pubs” kampány részeként indult el, amelyben az ír kocsmahagyomány és kocsmakultúra fennmaradását támogatják.
„Az ír kocsmák a múlt élő emlékei, olyan helyek, ahol a nevetés, a zene és a testvériesség találkozik. Ma sajnos számos helynek bizonytalan a jövőképe, mi pedig kötelességünknek is érezzük, hogy a kocsmatulajdonosok új generációjának ne csak azt mutassuk meg, hogy hogyan lehet egy üzletet fenntartani, hanem azt is, hogy hogyan tudnak megőrizni egy kulturális örökséget” – mondta Mark Noble, a Heineken írországi marketingmenedzsere.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!