2024-10-10
90 éve ismerjük a japán italt, ami lassan népszerűbb, mint a szaké
Ha Japán nemzeti italára gondolunk, akkor általában a szaké jut eszünkbe, pedig a különleges ízű, aprólékosan kidolgozott japán whisky legalább annyira népszerű és közkedvelt, mint a tradicionális rizspálinka.
Idén 90 éves a Nikka Whisky, ami 1934-es megszületése óta évről-évre egyre népszerűbbé vált nemcsak Japánban, de a világ minden pontján. Lassan pedig eladásban is utoléri a közkedvelt és sokáig verhetetlen gondolt szakét – írja a Vince.
A portál emlékeztet, hogy a Nikka története egészen 1894-ig nyúlik vissza, ekkor született ugyanis Masataka Taketsuru, aki megálmodta a már-már nemzeti italnak számító különlegességet. A fiatal férfi Skóciában tanulta a whiskykészítés rejtelmeit és a skót hagyományokat igyekezett japán köntösbe öltöztetni akkor, amikor megalkotta az első Nikka Whiskyt.
Taketsuru Skóciából visszatérve találkozott Shinijiro Toriival, aki a Kotobukiyánál – mai nevén Suntory – dolgozott. Ő kérte fel a férfit, hogy felügyelje egy lepárlóüzeme építését. 1929-ben, immár az új főzde vezetőjeként Taketsuru készítette el Japán első whiskyjét, a Suntory Shirofudát.
1934-ben aztán megalapította a saját lepárlóüzemét Yochi városában és ezt szokás a Nikka Whisky megszületésének is tekinteni. A férfi Skóciából importált gépekkel dolgozott és mindig különösen ügyelt a tökéletesen kiválasztott alapanyagokra és az ízek megfelelő harmóniájára.
Az eredeti Nikka Whisky aztán többféle, különleges verzióban is megjelent a boltok polcain, mint például a Nikka Black vagy az alapító halála után piacra kerülő Taketsuru Pure Malt. A Vince szerint egyébként a japán whiskynek ma már közel akkora a népszerűsége, mint a szakénak: előbbiből közel 130 millió liter készült 2021-ben, ami már több mint harmada a szakétermelésnek, ami jelenleg évi 300 millió liter.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!