90 éve ismerjük a japán italt, ami lassan népszerűbb, mint a szaké 90 éve ismerjük a japán italt, ami lassan népszerűbb, mint a szaké
Fotó: Changyoung Koh, Unsplash.

2024-10-10

  • Drive
  • Gasztro
  • 90 éve ismerjük a japán italt, ami lassan népszerűbb, mint a szaké

90 éve ismerjük a japán italt, ami lassan népszerűbb, mint a szaké

Ha Japán nemzeti italára gondolunk, akkor általában a szaké jut eszünkbe, pedig a különleges ízű, aprólékosan kidolgozott japán whisky legalább annyira népszerű és közkedvelt, mint a tradicionális rizspálinka.

Idén 90 éves a Nikka Whisky, ami 1934-es megszületése óta évről-évre egyre népszerűbbé vált nemcsak Japánban, de a világ minden pontján. Lassan pedig eladásban is utoléri a közkedvelt és sokáig verhetetlen gondolt szakét – írja a Vince.

A portál emlékeztet, hogy a Nikka története egészen 1894-ig nyúlik vissza, ekkor született ugyanis Masataka Taketsuru, aki megálmodta a már-már nemzeti italnak számító különlegességet. A fiatal férfi Skóciában tanulta a whiskykészítés rejtelmeit és a skót hagyományokat igyekezett japán köntösbe öltöztetni akkor, amikor megalkotta az első Nikka Whiskyt.

Fontos hangsúlyozni, hogy Taketsuru volt az első japán, akinek volt lehetősége az anyaországban tanulmányozni az ital elkészítésének legapróbb részleteit is, amit aztán sikeresen tett népszerűvé a saját országában is.
Image
Fotó: Shutterstock

Taketsuru Skóciából visszatérve találkozott Shinijiro Toriival, aki a Kotobukiyánál – mai nevén Suntory – dolgozott. Ő kérte fel a férfit, hogy felügyelje egy lepárlóüzeme építését. 1929-ben, immár az új főzde vezetőjeként Taketsuru készítette el Japán első whiskyjét, a Suntory Shirofudát.

1934-ben aztán megalapította a saját lepárlóüzemét Yochi városában és ezt szokás a Nikka Whisky megszületésének is tekinteni. A férfi Skóciából importált gépekkel dolgozott és mindig különösen ügyelt a tökéletesen kiválasztott alapanyagokra és az ízek megfelelő harmóniájára.

Image
Fotó: Shutterstock

Az eredeti Nikka Whisky aztán többféle, különleges verzióban is megjelent a boltok polcain, mint például a Nikka Black vagy az alapító halála után piacra kerülő Taketsuru Pure Malt. A Vince szerint egyébként a japán whiskynek ma már közel akkora a népszerűsége, mint a szakénak: előbbiből közel 130 millió liter készült 2021-ben, ami már több mint harmada a szakétermelésnek, ami jelenleg évi 300 millió liter.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!