2024-08-25
Lefoglalt egy luxusszállást a gízai piramisok mellé, éjszaka derült ki, hogy a hotel nem létezik
Sajnos a modern technológia előnyeit a csalók is kihasználják: pontosan egy ilyen trükknek lett áldozata egy brit férfi, akinek egyiptomi nyaralását húzták keresztbe. A férfi egy luxusszállodába foglalt egy szobát még idén januárban, mire viszont odaért, a hotelnek csak a hűlt helyét találta meg.
A 43 éves Mark Jeavons év elején már nyaralását tervezgette, a népszerű booking.com-on pedig elkezdett szállások után nézelődni. Habár Jeavons alaposan átgondolta, hogy hova foglaljon, a jó vélemények és a kedvező ár miatt a Pyramids and Sphinx View Hotel mellett döntött, ami pazar kilátást ígért a közeli piramisokra.
A férfi végül éjfél környékén érkezett meg Gízába, de a megadott címen nemhogy luxushotel, de konkrétan semmi sem volt. A taxis segítségével több embert is megkérdeztek az utcán, hogy hol lehet a hotel, de a járókelők még csak a szállás híréről sem hallottak, így az angol tanárként dolgozó Jeavons kénytelen volt egy másik helyet találni magának.
„Semmi sem volt a megadott címen. Egy hátsó sikátorba érkeztünk, a hotelnek nyoma sem volt. A taxis kérdezgette az utca embereit, de fogalmuk sem volt róla, hogy miről beszélünk. Teljesen zsákutcába futottam – nem volt kellemes”
– mesélte el Jeavins a Daily Mailnek.
Ezt követően a férfi órákig bolyongott az utcákon, mire rátalált egy olyan szállásra, ahol lepihenhetett. A helyzetet értelemszerűen még inkább kellemetlenné tette, hogy Jeavonsnak emiatt dupla annyit kellett költenie a tervezett összeghez képest. Ugyan a hotelt a rengeteg pozitív vélemény miatt foglalta le, azt már csak utólag vette észre, hogy a negatív hozzászólásokban többen is jelezték, hogy a szálloda egy átverés. Jeavons végül feljelentette a hotel a booking.com-on, akik vizsgálatot indítottak az üggyel kapcsolatosan, és leszedték az oldalról a szállodát.
Tavaly beszámoltunk egy másik bookingot érintő csalásról, melynek keretében a szélhámosok hamis visszaigazoló e-maileket küldtek ki a sértetteknek. Ezek az e-mailek teljesen úgy néztek ki, mintha hivatalosak lettek volna, ám a szövegben azzal fenyegették meg az utazókat, hogy amennyiben nem adják meg az üzenetben szereplő linken a bankkártyaadataikat, akkor foglalásuk 4-12 órán belül törlésre kerül.
Az e-mailek a hivatalosnak hangzó noreply@booking.com címről érkeztek, és olyanok postaládájába érkeztek be, akik valójában foglaltak szállást valahova. Az egyik beszámoló szerint ráadásul az e-mailben minden foglalási adat helyesen szerepelt, sőt, a Booking telefonos alkalmazásában is szerepelt az üzenet, így érthető módon sokan nem gyanakodtak.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!