Bemutatták a Sony első autóját – így fest az Afeela 1 Bemutatták a Sony első autóját – így fest az Afeela 1
Afeela 1
Fotó: Sony Honda Mobility

2025-01-14

  • Drive
  • Tech
  • Bemutatták a Sony első autóját – így fest az Afeela 1

Bemutatták a Sony első autóját – így fest az Afeela 1

Az elektronikai termékeiről ismert Sony a Hondával együttműködve megalkotta első autóját, az Afeela 1-et. A közel 500 lóerős elektromos szedánba ráadásul úgy tűnik, hogy mindkét márka beletette tudásának legjavát.

A Sony még két éve jelentette be, hogy a Hondával közösen kezdi el megvalósítani autógyártói ambícióit, most pedig ezek első végeredménye is megérkezett az Afeela 1 névre hallgató elektromos szedánban. A Sony Honda Mobility (SHM) első járművének már a méretei is tekintélyesek: karosszériájának hossza majdnem eléri az ötezer millimétert, magassága pedig az 1500 milliméterrel kacérkodik.

Image
Afeela 1
Fotó: Sony Honda Mobility

Az autó mindkét tengelyét egy-egy 180 kW-os (245 LE) villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény tehát 490 lóerő. Tőltőrendszere kompatibilis a Tesla hálózatával, a 91 kWh kapacitású akkucsomag a tervek szerint 480 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

A csomagtartó 765 literes, ám a vezess.hu felhívja rá a figyelmet, hogy ez valószínűleg nem az övvonalig, hanem a plafonig mérve érvényes. Mi több, a képernyők is faltól falig érnek benne, a visszapillantók között pedig hagyományos és digitális típusút is találunk. A szedánt a gyártó szerint a legmagasabb szintű vezetőtámogató, önvezető, szórakoztató és kommunikációs technológiákkal szerelték fel – így nem is meglepő, hogy az autóban mintegy 40 szenzor gyűjt információt a közvetlen és tágabb környezetről.

Ugyanakkor a digitális rendszer fejlettségét jól szemlélteti az Afeela 1 orrára szerelt kijelző is, amin keresztül a gyalogosokkal, illetve (parkoláskor) gazdáival tud kommunikálni az autó.

Az autó Egyesült Államokban már idén rendelhető, a gyártó viszont jövőre már vállalni fogja a kiszállítást. Kezdőára az Atlanti-óceán túloldalán 90 ezer dollár, tehát nagyjából 36 millió forint.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!