Már gyártják a BYD ugráló szuperautóját Már gyártják a BYD ugráló szuperautóját
BYD Yangwang U9
Fotó: Bloomberg, Getty Images

2024-09-11

  • Drive
  • Tech
  • Már gyártják a BYD ugráló szuperautóját

Már gyártják a BYD ugráló szuperautóját

A kínai BYD folytatja térhódítását, Yangwang névre hallgató almárkájával pedig olyan luxusmárkák mellé szeretne betörni, mint a Ferrari vagy a Lamborghini. A Yangwang U9-es modellnek eddig több várakozást is sikerült felülmúlnia: négy elektromos motorjának hála sebessége az 1000 lóerőt is meghaladja, ám közel sem ez az autó legérdekesebb részlete.

A kínai BYD-hez tartozó Yangwang U9 luxusmodellt még idén februárban mutatták be, nemrég viszont hivatalosan is elkezdték gyártani az autókat – az e-cars beszámolója szerint az első darabok jövőre kerülhetnek a garázsokba.

Az olyan márkák piacát, mint a Lamborghini, a Ferrari, a Lotus vagy a Mclaren megcélzó U9 négy villanymotorral van felszerelve, melyeknek köszönhetően teljesítménye közel 1300 lóerőre rúg. Az autó 1680 Nm forgatónyomatékot kínál, amivel 2,36 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig 309 km/óra.

A modell belsejében egy 80 kWh kapacitású akkumulátor kapott helyet, amivel a gyártó állítása szerint – az európainál megengedőbb – kínai CLTC mérési ciklus szerint 450 kilométert tudunk megtenni – persze az kérdéses, hogy az 1300 lóerős teljesítmény kihasználása esetén ez a hatótáv mekkorára csökkenhet. Az egyszerre két töltővel tölthető modell akár 500 kilowattos töltést is támogat, a BYD szerint ráadásul mindössze 10 perc alatt lehetséges 30 százalékról 80 százalékra emelni az akkumulátor szintjét – ismerteti a modellt a vezess.hu.

Az autó ára nagyjából 87 millió forintnak felel meg, szokatlan, ámde kétségkívül egyedi funkciói viszont ebben az árkategóriában is kiemelkedő.

A Yangwang U9 leglátványosabb részlete azonban egyértelműen a karosszériában rejlik: kerékfelfüggesztése (BYD DiSus-X) miatt képes külön, kerekenként szabályozni a futómű paramétereit, a magasságot és a lengéscsillapítás mértékét szabályozni.

Emiatt az autó „táncolni” és ugrálni is képes, sőt, akár három keréken is elmegy. Független nyomatékelosztása révén pedig a Mercedes G-osztályhoz hasonlóan egy helyben is meg tud fordulni.

A rendszert egyébként a gyártó 30 hónapon és 10 millió kilométeren át tesztelte, és a tervek szerint négy változata készül majd el. A legszerényebb közülük a DiSus-C, mely a lengéscsillapítók keménységét képes állítani egy mágnesszelep segítségével. Ezt követi a DiSus-A, amely légrugóinak hála 150 milliméterrel képes emelni vagy süllyeszteni az autón. A következő szint a gyártó szerint a világ első intelligens hidraulikus rendszerével bíró, 200 milliméteres sávban állítható DiSus-P – a legfejlettebb közülük viszont egyértelműen a Yangwang U9-be épített DiSus-X – részletezi a totalcar.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!