2025-02-13
„Az olaszok meggondolták magukat" – kínos kezdés az éjszakai vonatút első napján
Korábban beszámoltunk már róla, hogy Európa több nagyvárosát február elejétől egy vadiúj éjszakai hálókocsis vonattal lehet beutazni Brüsszel és Velence között. A legelső szerelvény még február 5-én hagyta el Belgium fővárosát, de a végállomás végül Velence helyett Innsbruck lett.
A hálókocsis vonatok egyik legnagyobb európai szereplője, az European Sleeper egy vadiúj éjszakai útvonallal kezdett neki 2025-nek: a Brüsszel és Velence között közlekedő kocsik többek között Eindhovenben, Kölnben, Münchenben, Innsbruckban és Veronában is megállnak majd.

„Kilenc hónapunkba, valamint több száz telefonhívásba és találkozóba került az, hogy el tudjuk indítani ezt a projektet. Külön találkozókat szerveztünk az érintett országokat képviselő 5 vasúttársasággal, és bár úgy tűnt, hogy mindent megbeszéltünk, az olaszok az utolsó pillanatban meggondolták magukat, és arról tájékoztattak, hogy a szerelvény nem haladhat majd tovább Bolzanónál”
– idézte Elmer van Buurent, az European Sleeper egyik alapítóját az Euronews.
Az olaszok elvileg nem indokolták meg a hirtelen döntést, ám a vonatos utazásokra szakosodott Mark Smith szerint a mozdonyproblémák állhattak a háttérben – Smith egyébként maga is az érintett járaton utazott. Elmondása szerint a vonatnak Veronában mindenképp meg kellett volna állnia, mivel a velencei továbbhaladáshoz két mozdonyra lett volna szükség, hiszen az olasz szabályozások értelmében már nem engedélyezik a könnyűmotoros mozdonyok mozgatását Velence környékén.
Végül az utasoknak a Velencétől közel 400 km-re lévő osztrák Innsbruckban kellett leszállnia, majd a vasúttársaság mindenkit áthelyezett egy másik vonatra, ami díjmentesen elvitte őket Velencébe. Az European Sleeper szerint a következőkben már orvosolni fogják a problémát.
Ettől függetlenül a több országot érintő vonatos utazások még mindig kihívást jelentenek Európának, hiszen körülményes minden ország hatóságával egyeztetni, és a jelenlegi rendszer mellett az sem könnyíti meg a vasúttársaságok dolgát, hogy több különálló jegyből kell „egyet csinálni". Nem véletlen, hogy mindez az Európa Unióban is téma egy ideje, emiatt könnyen elképzelhető, hogy a jövőben már elég lesz egyetlen kattintással lefoglalni a nemzetközi vonatjegyeket.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!