„Az olaszok meggondolták magukat" – kínos kezdés az éjszakai vonatút első napján
Illusztráció.
Fotó: Getty Images

2025-02-13

„Az olaszok meggondolták magukat" – kínos kezdés az éjszakai vonatút első napján

Korábban beszámoltunk már róla, hogy Európa több nagyvárosát február elejétől egy vadiúj éjszakai hálókocsis vonattal lehet beutazni Brüsszel és Velence között. A legelső szerelvény még február 5-én hagyta el Belgium fővárosát, de a végállomás végül Velence helyett Innsbruck lett. 

A hálókocsis vonatok egyik legnagyobb európai szereplője, az European Sleeper egy vadiúj éjszakai útvonallal kezdett neki 2025-nek: a Brüsszel és Velence között közlekedő kocsik többek között Eindhovenben, Kölnben, Münchenben, Innsbruckban és Veronában is megállnak majd. 

Image
A hálókocsis járat útvonala
Fotó: European Sleeper
Az első járat február 5-én futott ki a brüsszeli pályaudvarról, a tervek szerint pedig másnap délután 3 órára érkezett volna be Velencébe – azonban az út meghiúsult.

Kilenc hónapunkba, valamint több száz telefonhívásba és találkozóba került az, hogy el tudjuk indítani ezt a projektet. Külön találkozókat szerveztünk az érintett országokat képviselő 5 vasúttársasággal, és bár úgy tűnt, hogy mindent megbeszéltünk, az olaszok az utolsó pillanatban meggondolták magukat, és arról tájékoztattak, hogy a szerelvény nem haladhat majd tovább Bolzanónál

– idézte Elmer van Buurent, az European Sleeper egyik alapítóját az Euronews.

Az olaszok elvileg nem indokolták meg a hirtelen döntést, ám a vonatos utazásokra szakosodott Mark Smith szerint a mozdonyproblémák állhattak a háttérben – Smith egyébként maga is az érintett járaton utazott. Elmondása szerint a vonatnak Veronában mindenképp meg kellett volna állnia, mivel a velencei továbbhaladáshoz két mozdonyra lett volna szükség, hiszen az olasz szabályozások értelmében már nem engedélyezik a könnyűmotoros mozdonyok mozgatását Velence környékén.  

Smith szerint erről a problémáról csak február 4-én tájékoztatták az European Sleepert, ami ilyen rövid időn belül nem tudott még egy mozdonyt beszerezni.

Végül az utasoknak a Velencétől közel 400 km-re lévő osztrák Innsbruckban kellett leszállnia, majd a vasúttársaság mindenkit áthelyezett egy másik vonatra, ami díjmentesen elvitte őket Velencébe. Az European Sleeper szerint a következőkben már orvosolni fogják a problémát.

Ettől függetlenül a több országot érintő vonatos utazások még mindig kihívást jelentenek Európának, hiszen körülményes minden ország hatóságával egyeztetni, és a jelenlegi rendszer mellett az sem könnyíti meg a vasúttársaságok dolgát, hogy több különálló jegyből kell „egyet csinálni". Nem véletlen, hogy mindez az Európa Unióban is téma egy ideje, emiatt könnyen elképzelhető, hogy a jövőben már elég lesz egyetlen kattintással lefoglalni a nemzetközi vonatjegyeket.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!