2024-11-02
Füldugulással számolj, ha lemennél a világ legmélyebb metróállomására
Ugyan gyakran zsúfoltak, zajosak és kaotikusak, a nagyvárosi élet ma már elképzelhetetlen metróhálózat nélkül, amelyek annyira változatosak, mint az általuk kiszolgált metropoliszok. Közös nevező viszont a bennük rejlő hihetetlen mérnöki tudás és az mindennapi életben betöltött szerepük. A világ legmélyebben fekvő vasútállomásán például nyolc mozgólépcsőt kell használnia az utasoknak, mire leérnek a peronokig – persze ha nem a lifttel utaznak, ami biztos füldugulást jelent.
Két éve készült el a kínai Csungking városában a 116 méter mélyen lévő Hongyancun metróállomás, ahol már könnyen előfordulhat, hogy a légnyomáskülönbség miatt bedugul a füle a lifttel közlekedő utasoknak. Persze nem egy sötét lyukat kell elképzelni: az állomás pontosan úgy néz ki, mint bármelyik másik megálló a városban.
A megépítése kihívást jelentett a szakemberek számára, ugyanis egyrészt bányászati felszereléseket használtak a földbe fúráshoz, másrészt pedig a munkások naponta összesen nagyjából 80 percet töltöttek azzal, hogy le- és feljussanak a helyszínről. Az építkezés emiatt évekig elhúzódott.
Tavaly több metrót érintő incidens is történt (az egyik során 40 percre a föld alatt ragadtak az utasok) a városban, így néhány helyi lakos az aggodalmát fejezte ki az állomás kiürítésével kapcsolatban, hiszen ha csak a lejutás 8 percet vesz igénye, az evakuálás is legalább ilyen hosszan tart. A 3,4 milliós lakosságú Csungking területét dombok és hegyek határolják, így nem csoda, hogy szükség volt a mély metróállomásra.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!