London vonattal? Rengeteg úti céllal bővül a vasúti összeköttetés London vonattal? Rengeteg úti céllal bővül a vasúti összeköttetés
St Pancras pályaudvar, London
Fotó: Shutterstock

2025-02-28

London vonattal? Rengeteg úti céllal bővül a vasúti összeköttetés

A londoni St Pancras pályaudvar utasforgalmának növelése érdekében új vonatjáratok indulhatnak Németországba, Svájcba és Franciaországba is. 

A London St Pancras Highspeed és a Csalagút üzemeltetéséért felelős Getlink nemrég megállapodott az Egyesült Királyság és Európa vasúti összeköttetésének bővítéséről. Mindez azért is számít nagy lépésnek, mert jelenleg az Eurostar monopól helyzerben van a Csalagúton keresztül közlekedő, Párizsba, Brüsszelbe és Amszterdamba tartó járatokkal.

Ezzel számos európai város hat órán belül közvetlenül elérhető lenne, ami valóban versenyképes lenne a rövid távú légi közlekedéssel szemben

 – fejtette ki a London St Pancras pályaudvart üzemeltető vállalat szóvivője. Azt is elárulta, hogy előrejelzéseik szerint egy fejlett nemzetközi vasúthálózat nagyjából 60 ezer rövid távú repülőjáratnak – közel 750 ezer tonna szén-dixoxidnak – megfelelő mennyiséggel csökkentené az éves károsanyag-kibocsátást. 

Yann Leriche, az Eurotunnelt birtokló Getlink vezérigazgatója szintén leszögezte, hogy a németországi, svájci és franciaországi új úti célokkal szeretnék az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás vonzó lehetőségeit előmozdítani
Image
Fotó: Josh Nezon/Unsplash

A felek remélik, hogy ötletükkel több vasúttársaságot ösztönözhetnek arra, hogy új útvonalakat indítsanak a brit fővárosba – a menetidők csökkentése és a menetrendek összehangolása mellett. Az Eurostar riválisának számító új vonatüzemeltetők még azzal az újítással is előjöhetnek, hogy a nemzetközi vonalaikon az utasok a fedélzeten tarthatják háziállataikat. Ez jelenleg sehol sem megengedett, írja az Euronews.

Melyik városok kerülhetnek fel a térképre?
A tervek szerint az új vonatútvonalak közé tartozna többek között Frankfurt, Zürich és Milánó is.

Mark Smith vasúti szakértő szerint ugyan a mostani kezdeményezés csak egy első lépés ahhoz, hogy új üzemeltetők is versenybe szálljanak a szigetország vasúti közlekedését illetően. Ugyanakkor egy London-Köln-Frankfurt útvonal reális lehetőségnek tűnhet, amely akár ennek az évtizednek a végére meg is valósulhat.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!