2025-09-06
Soha ne rendelj ilyen ételeket, ha új étteremben jársz – állítják a profi séfek
Egy étteremben mindenki szeretné a legkülönlegesebb, legízletesebb fogást kipróbálni az étlapról. Bár elsőre úgy tűnhet, hogy bármelyik választás remek lehet, a tapasztalt szakácsok mégis inkább óvatosságra intenek.
Az Express nemrég különböző főzési stílusokat és éttermeket képviselő séfeket kérdezett meg azzal kapcsolatban, hogy ők mit nem rendelnének soha, ha étteremben járnának. A válaszok jó betekintést adtak a vendéglátóegységek kulisszái mögé is.
Dean Harper, a londoni Harper Fine Dining séfje a tonhaltekercseket emelte ki:
– mondta.
Hozzátette, hogy valamilyen főtt vagy a frissesség szempontjából kevésbé kockázatos ételt választana, így elkerülhetőek a kellemetlen meglepetések. Hasonlóképpen, Mark McShane, a Food Hygiene Certificate alapítója, szintén egy tengeri fogást, a kagylót nevezte meg. Egészen pontosan, hétfőn sosem enne ilyen fogást:

McShane elmondása szerint a forgalmasabb, tengeri fogásokat kínáló éttermek egyértelmű szállítási dátumokkal címkézik készleteiket, illetve megerősítik a vasárnapi vagy hétfői szállítást, így ezek jóval megbízhatóbbak. Hozzátette, hogy a kagylóknak tengeri illatuk kell legyen, illetve jégen vagy légáteresztő edényben kell tárolni őket, és nem vízben, lezárva. Ha egy kevésbé népszerű helyen ennénk kagylót, akkor ajánlott megvárni a hét közepét, hiszen a kínálat valószínűleg frissebb. De érdemes megfigyelni a kagyló külsejét is:

Végül pedig Mark Poynton, Michelin-csillagos séf is a halas ételek kerülését javasolta, bár inkább személyes okokból: „Soha nem rendelnék halat, és különösen kagylót, ha nem ismerem az éttermet vagy a séfet. Ez azért van, mert szenvedélyesen utálom a rosszul előkészített és megfőzött halat.”
Összességében tehát elmondható, hogy a tenger gyümölcseit tartalmazó fogásokat jobb elkerülni. Azonban ha ragaszkodunk hozzájuk, akkor válasszunk exkluzívabb éttermet ezek elfogyasztásához, így biztosan nem ér minket meglepetés.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!


