A tökéletes vendéglátás? Fókuszban a WOW-élmény a legújabb hazai gasztropodcastben A tökéletes vendéglátás? Fókuszban a WOW-élmény a legújabb hazai gasztropodcastben

2025-04-07

A tökéletes vendéglátás? Fókuszban a WOW-élmény a legújabb hazai gasztropodcastben

Márciusban indult el a Menü-podcast, amelyben Orosz Dóri műsorvezető elismert hazai szakértőkkel tárgyalja ki a gasztronómiát érintő aktuális kérdéseket, trendeket és kihívásokat. A legelső adásban a bárszakma fortélyairól és kulisszatitkairól van szó, de az is kiderül, hogy milyen italtrendek várhatók idén, valamint hogy pontosan mi is az a WOW-élmény

A Menü-podcast első adásban a 2023-ban World Class-díjat nyert Uracs Kristóf, valamint a Virtu étterem vezető bartendere, Fuchs Dávid „Teddy“ osztották meg több éves tapasztalataikat. A műsorvezető a beszélgetés elején arra volt kíváncsi, hogy szerintük hogyan lehet egy vendéglátóhelyet felejthetetlen élménnyé varázsolni a betérő vendégek számára. Mint kiderült, ebben óriási szerepe van az úgynevezett WOW-élménynek; azaz, amikor a vendéget egy jól kialakított belső design, vagy az ott dolgozók figyelmes gesztusai már a megérkezésekor lenyűgözi. Ez lehet akár egy kedves fogadtatás, egy széles mosoly vagy akár egy welcome drink is.

A szakemberek szerint ugyanakkor ez az élmény minden embernek mást jelent, hiszen egyesek például a szerviz minőségétől vagy a felszolgált italtól lesznek elégedettek, másoknak viszont sokkal fontosabb egy-egy figyelmes gesztus a személyzettől.

Uracs Kristóf szerint egy bartender elsőszámú és egyik legfontosabb feladata, hogy a vendég számára az első benyomástól kezdve egészen a távozásig megteremtse, és fenntartsa a kellemes atmoszférát. Fuchs Dávid hozzátette, hogy a hivatástudattal rendelkező bartender nemcsak italokat készít, de felejthetetlen emlékeket is okoz a vendégek számára.

Az adásban arról is szó esett, hogy milyen trendek várhatók a közeljövőben. Mindkét szakember egyetértett abban, hogy egyre inkább előtérbe kerülnek az alacsony alkoholtartalmú koktélok, valamint az úgynevezett mocktailok, azaz alkoholmentes koktélok is. Mindketten úgy látják, növekedik az igény az izgalmasabb, egyedibb kinézetű italok iránt – szerintük ugyanis egyre több vendég számára fontos, hogy a közösségi médiában is prezentálhatóak legyenek. Emiatt ma már egy koktél megalkotásakor arra törekednek, hogy az ne csak egy ital, hanem egy komplex gasztronómiai élmény is legyen.

 

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!