Rekordot döntött a BYD, soha nem volt még ilyen gyors egy kínai autó Rekordot döntött a BYD, soha nem volt még ilyen gyors egy kínai autó
BYD Yangwang U9
Fotó: Bloomberg, Getty Images

2024-11-18

  • Drive
  • Tech
  • Rekordot döntött a BYD, soha nem volt még ilyen gyors egy kínai autó

Rekordot döntött a BYD, soha nem volt még ilyen gyors egy kínai autó

Nemrég írtunk arról, hogy teljesítményével Guinness-rekordot döntött a kínai Roewe D7 hibrid modellje, most pedig úgy tűnik, a BYD-nek is kijár a taps, hiszen a Yangwang U9 sebességrekordot állított fel a világ egyik legismertebb versenypályáján, a Nürburgringen.

Még idén februárban mutatta be a kínai BYD a Yangwang U9 névre keresztelt, tisztán elektromos modelljét. Az autó nem sokkal később, augusztusban már sorozatgyártásba is került, és olyan márkák mellé kíván felsorakozni, mint a Ferrari vagy a Lamborghini.

Itt az ideje, hogy Kína szuperautói komolyan vegyék magukat

– nyilatkozta a gyártó a nürburgringi tesztelést követően.

A BYD szerint az új Yangwang a tisztán elektromos korszak legerősebb szuperautója lett, amely meghaladja a V12-es motor teljesítményét, megnyitva ezzel a tisztán elektromos szuperautók korát. Persze ebben van némi költői túlzás, ám az is tény, hogy a négy villanymotorral hajtott Yangwang U9 1287 lóerős (960 kW) teljesítményre képes, amihez 1680 Nm forgatónyomaték társul.

Ez azt jelenti, hogy a modell 2,36 másodperc alatt képes 100 km/órás sebességet elérni.

A 4966 milliméter hosszú, 2029 milliméter széles és 1295 milliméter magas Yangwang U9 nagyjából akkora, mint a Lamborghini Aventador. Az autóban egy 80 kWh kapacitású akkupakk kapott helyet, amivel az autó 410 kilométert képes megtenni a BYD szerint. Belül a vezető elé egy 10,25, míg a műszerfal közepére egy 12,3 colos kijelzőt helyeztek. Azonban, mint az e-cars is írja, a CLTC szabvány szerint ez a szám igencsak megengedő – abban az esetben, ha 1300 lóerővel kezd játszani az ember, a megtehető hatótáv feltételezhetően jóval kevesebb lesz.

Mint fentebb írtuk, a gyártás már augusztusban elkezdődött, ám akik le szeretnének csapni a szurperautóra, azoknak egy kicsit még várniuk kell, hiszen a garázsokba várhatóan csak jövőre gurulhatnak be az első darabok. Mindenesetre a BYD addig folyamatosan tesztel; ennek a folyamatnak volt része a nürburgringi próbakör is.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!