2024-06-17
Pénztárcabarát villanyautó érkezik a Hyundaitól
Hamarosan új elektromos autót dob piacra a dél-koreai Hyundai. Az Inster elsősorban megjelenésével, modern megoldásaival, illetve kedvező árával hívhatja fel magára a vásárlók figyelmét.
Már júniusban debütálhat a Hyundai legújabb, kompakt Inster villanyautója, amiről úgy tudni, hogy a Casper alapjaira épül majd. Ugyan a jármű egyes adatai – például a hatótávolsága és teljesítménye – még nem ismert, a dél-koreai gyártó kedvcsinálás gyanánt már közzétett néhány fotót az Insterről.
Ezek alapján jól látható, hogy négy szegmensből álló, köralakú, nappali menetfényes lámparendszerrel van felszerelve, melyek hátán az Ioniq 5-re és az Ioniq 6-ra hajazó lámpatestek kaptak helyet. Az is kivehető, hogy az autó töltőpontja a frontrészen helyezkedik el – ismerteti az Instert a Haszon. A belső tér digitális műszeregységgel, háromágú kormánnyal és nagyméretű infotainment (information + entertainment) érintőkijelzővel van felszerelve.
Világszerte 25 százalékkal több elektromos autót adtak el 2024 első negyedévében, mint az előző év azonos időszakában, így feltételezhető, hogy nagyot nőhet idén a globális e-autó piac.
Ugyanakkor a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb kimutatása szerint a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció és az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszűnése is nyomja.
Mindenesetre az előrejelzések szerint a villanyautók globális eladásai a 17 milliót is elérhetik idén. Ez azt jelenti, hogy tavalyhoz képest nagyjából 3 millióval növekedhetnek az eladások – azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Az IEA adatai szerint a világ újautó-eladásainak 45 százalékát adhatja Kína, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Emellett az összes eladott autóknak 18 százaléka lehet elektromos.
A riportban kiemelik, az ágazat növekedését nagyban befolyásolja a megfizethetőség – Kínában pedig mára olcsóbbak az elektromos járművek, mint a hagyományosak. Továbbá a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítése is elengedhetetlen.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!