2025-07-16
Turistacsapda újratöltve: most 400 ezret kért három fogásért a „hírhedt” görög étterem
Míkonosz már régóta a turisták egyik legkedveltebb úti célja Görögországban, így az sem meglepő, hogy itt található az az étterem, amit az évek során rengeteg utazó vádolt meg lehúzással. A legújabb panasz szerint a tengerparti vendéglátóhely mintegy ezer eurónyi, tehát majdnem 400 ezer forintnyi összeget számlázott fel három fogásért.
A Míkonosz szigetén található DK Oyster étterem egy éve is azért került a figyelem középpontjába, mert nevetségesen magas végösszegű számlát állított ki egy utazónak. A tavalyi incidens során – akkori árfolyamon – közel 310 ezer forintot fizettettek ki két italért, most pedig ismét egy hasonlóan felháborító eset történt.

Az utazó értékelését az Independent szúrta ki a Tripadvisor felületén, ahol egyébként 2,1 csillagos értékelésen áll most az étterem. Ez jól mutatja, hogy a DK Oyster áraira évek óta panaszkodnak a turisták – egyikőjük például felhívta rá a figyelmet, hogy bár azt hirdetik, hogy a napágyakat ingyenesen lehet használni, utána a felszolgálók elárasztják italajánlatokkal a napozókat, mindezt persze úgy, hogy az árakról egy szó sem esik.
„Az egyik felszolgáló megkérdezett minket, hogy kicsi vagy nagy sört szeretnénk, és mivel a »nagy« szinte mindenhol a korsót jelenti, ezért azt is kértünk. Végül kihoztak nekünk egy több mint egy literes kancsót – persze erről nem tájékoztattak. Ha ez nem lett volna elég, később a személyzet kérés nélkül hozott nekünk egy általuk »ajándéknak« titulált italt, de kiderült, hogy nem is volt ajándék, mert a végén ott szerepelt a számlán”
– olvasható egy másik értékelésben.
Habár Görögországban a vendéglátóhelyeknek joguk van saját árazáshoz, az uniós előírások értelmében kötelességük lenne előre tájékoztatniuk a vevőket a végösszegről. A negatív tapasztalatok miatt egyébként a Tripadvisor is reagált, arra kérve a felhasználókat, hogy mielőtt bárhol rendelnek, tájékozódjanak az adott vendéglátóhelyről.
A helyzetet végül a DK Oyster tulajdonosa, Dimitrios Kalamaras sem hagyhatta szó nélkül, szerinte a portálon található értékelések hamisak. Hozzátette: a vendégeknek érdemes lenne rendelés előtt megkérdezni a menedzsert az árakról, hiszen „nevetséges kérés” lenne, hogy mindegyik betérő vendégnek elmagyarázza az egész menüt.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!