Turistacsapda újratöltve: most 400 ezret kért három fogásért a „hírhedt” görög étterem
A kép csak illusztráció
Fotó: David Kaloczi, Unsplash

2025-07-16

Turistacsapda újratöltve: most 400 ezret kért három fogásért a „hírhedt” görög étterem

Míkonosz már régóta a turisták egyik legkedveltebb úti célja Görögországban, így az sem meglepő, hogy itt található az az étterem, amit az évek során rengeteg utazó vádolt meg lehúzással. A legújabb panasz szerint a tengerparti vendéglátóhely mintegy ezer eurónyi, tehát majdnem 400 ezer forintnyi összeget számlázott fel három fogásért.

A Míkonosz szigetén található DK Oyster étterem egy éve is azért került a figyelem középpontjába, mert nevetségesen magas végösszegű számlát állított ki egy utazónak. A tavalyi incidens során – akkori árfolyamon – közel 310 ezer forintot fizettettek ki két italért, most pedig ismét egy hasonlóan felháborító eset történt.

Az étterem ugyanis mintegy ezer eurót, azaz 400 ezer forintot kért el három fogásért.
Image
A kép csak illusztráció
Fotó: Xuqing Jia, Unsplash

Az utazó értékelését az Independent szúrta ki a Tripadvisor felületén, ahol egyébként 2,1 csillagos értékelésen áll most az étterem. Ez jól mutatja, hogy a DK Oyster áraira évek óta panaszkodnak a turisták – egyikőjük például felhívta rá a figyelmet, hogy bár azt hirdetik, hogy a napágyakat ingyenesen lehet használni, utána a felszolgálók elárasztják italajánlatokkal a napozókat, mindezt persze úgy, hogy az árakról egy szó sem esik.

Az egyik felszolgáló megkérdezett minket, hogy kicsi vagy nagy sört szeretnénk, és mivel a »nagy« szinte mindenhol a korsót jelenti, ezért azt is kértünk. Végül kihoztak nekünk egy több mint egy literes kancsót – persze erről nem tájékoztattak. Ha ez nem lett volna elég, később a személyzet kérés nélkül hozott nekünk egy általuk »ajándéknak« titulált italt, de kiderült, hogy nem is volt ajándék, mert a végén ott szerepelt a számlán

– olvasható egy másik értékelésben.

Habár Görögországban a vendéglátóhelyeknek joguk van saját árazáshoz, az uniós előírások értelmében kötelességük lenne előre tájékoztatniuk a vevőket a végösszegről. A negatív tapasztalatok miatt egyébként a Tripadvisor is reagált, arra kérve a felhasználókat, hogy mielőtt bárhol rendelnek, tájékozódjanak az adott vendéglátóhelyről.

A helyzetet végül a DK Oyster tulajdonosa, Dimitrios Kalamaras sem hagyhatta szó nélkül, szerinte a portálon található értékelések hamisak. Hozzátette: a vendégeknek érdemes lenne rendelés előtt megkérdezni a menedzsert az árakról, hiszen „nevetséges kérés” lenne, hogy mindegyik betérő vendégnek elmagyarázza az egész menüt.

Sajnos a szektorban dolgozók java része találkozott már influenszerekkel, akik ahelyett, hogy azt tennék, ami a munkájuk, és hirdetnének egy-egy helyet, extra nyomást helyeznek a dolgozókra abszurd kéréseikkel és azzal, hogy – az állítólagos marketingért cserébe – nem akarnak fizetni.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!