2024-07-19
Leállt a Microsoft, káosz a légi közlekedésben
Egy globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere is leállt: az Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air is küzd a problémával, ez viszont a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is fennakadásokat, késéseket eredményez.
Több légitársaságnál és a repülőtereken is kaotikus a helyzet, mivel leállt a Microsoft rendszere. A műszaki hibák először a múlt héten okoztak zavarokat a légitársaságok, a bankok és például a londoni tőzsde szolgáltatásaiban is, mivel sok helyen használják a Microsoft 365-öt. A Budapest Airport tájékoztatása szerint járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a repülőtéren.

„A Wizz Air, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találta magát szemben nemzetközi informatikai partnere rendszerének leállását követően. Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet”
– reagált a légitársaság az Airportal megkeresésére.
Hozzátették, hogy emiatt nem működik a Wizz Air weboldala és mobilalkalmazása, a foglalási rendszer, az online utasfelvétel és a beszállókártyák kiadása, a kapcsolattartó/ügyfélszolgálati központok, illetve jelenleg a foglalások módosítása sem lehetséges.
A Budapest Airport jelenleg is hangosbemondókon keresztül tájékoztatja az utasokat, és arra kérik őket, hogy a torlódások elkerülése végett kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe, illetve kísérjék figyelemmel a járatindulásokkal kapcsolatos információkat a bud.hu weboldalon. Továbbá aki rendelkezik vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezte a poggyászfeladást, vagy csak kézipoggyásszal utazik, az közvetlenül a 2A terminálra lépjen be, és menjen az utasbiztonsági ellenőrzéséhez.
A leállás persze nem csak Magyarországot, de egész Európát érinti, így például Hollandiában, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban, Németországban is nehézkés a check-in, de a Reuters értesülése szerint az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Indiában és Hongkongban is zavart okoznak az informatikai problémák.
Úgy tudni, hogy a légitársaságoknál jelenleg manuális módon zajlik az utasfelvétel, de az ülőhelyek kiosztása, a beszállókártyák kiállítása, valamint a feladott poggyászok felvétele és az ezzel kapcsolatos adminisztráció is jelentősen több időt vesz igénybe a megszokottnál. Mint az Airportal írja,
„a légitársaságoknál az ilyenkor törvényszerűen bekövetkező dominóhatás miatt a rendszer helyreállása után is továbbgyűrűznek a késések, valamint járattörlések is előfordulhatnak. A rendszer hosszabb leállása esetén a menetrend felborulása a következő napokban is éreztetheti hatását.”
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!