2025-07-09
Már nem a Ryanair a legolcsóbb fapados légitársaság
Bár a repülőjegyek árai az elmúlt évhez képest emelkedtek, a fapados légitársaságok továbbra is jóval kedvezőbb árakat kínálnak, mint a hagyományos vállalatok. Míg tavaly a Ryanair számított a legolcsóbb diszkont társaságnak, idén egy friss felmérés szerint a Wizz Air előzte meg ír versenytársát.
A német DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt) űr- és légiforgalmi központ idén is összehasonlította 15 fapados légitársaság jegyárait. Míg tavaly a kézipoggyászt nem tartalmazó átlagárak 66 és 110 euró között mozogtak, addig idén ez némivel emelkedett 67 és 130 euró közti összegre – derül ki az elemzésből. Az egyes légitársaságok megfizethetőségének tekintetében is változást látatunk.

A négy legnépszerűbb diszkont légitársaság közül a Wizz Air 67, a Ryanair 80, az easyJet 86, a Lufthansa leányvállalatának számító Eurowings pedig 130 eurót kért egy útra. Ez forintba átváltva és kerekítve 27, 32, 34, illetve 52 ezres kiadást jelent. Ugyanakkor az Economx azt is megjegyzi, hogy mindegyik légitársaságnál a last minute jegyek voltak a legdrágábbak, ezek ára átlagosan 119 és 169 euró, tehát nagyjából 47 és 67 ezer forint között mozgott. Más a helyzet azoknál az utaknál, amelyeket legalább három hónappal az indulás előtt lefoglaltak: ilyen tekintetben a jegyárak átlagosan 44 és 90 euró, azaz 17 és 36 ezer forint közt alakultak.
A pontos emelkedéseket nézve a legnagyobb különbség a tavalyi évhez képest az Eurowingsnél volt megfigyelhető: a társaságnál az átlagok között 20 eurós különbséget mutattak ki, ezzel szemben az easyJet csupán 2 eurót emelt. A Ryanairnél is számottevő a drágulás: míg 2024-ben átlagosan 66 eurót (26 ezer forintot) kértek egy útért, addig idénre ez az összeg 80 euróra (32 ezer forintra) növekedett. A Wizz Air esetében az emelkedés helyett csökkentek a díjak: a tavalyi 94 euróról (37 ezer forintról) 2025 első negyedévére 67 euróra (27 ezer forintra) mérséklődött a repülőjegyek átlagára.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!


