Zéró tolerancia: miért perel 15 ezer euróra egy utast a Ryanair? Zéró tolerancia: miért perel 15 ezer euróra egy utast a Ryanair?
Fotó: Portuguese Gravity, Unsplash.

2025-01-14

  • Drive
  • Check-in
  • Zéró tolerancia: miért perel 15 ezer euróra egy utast a Ryanair?

Zéró tolerancia: miért perel 15 ezer euróra egy utast a Ryanair?

Pert indított a Ryanair egyik utasuk ellen, mert fegyelmezetlenül viselkedett az egyik tavaszi járatukon. A légitársaság figyelmeztetett: nem ez lesz az utolsó alkalom, hogy bíróság elé idézik azokat az utazókat, akik elfogadhatatlanul viselkednek gépeiken. Ezzel párhuzamosan a vállalat a jövőbeni incidensek elkerülése végett azt is megszabná, hogy mennyi alkoholt fogyaszthatnak utasaik a repülőtereken.

Beperelte a Ryanair azt az utast, aki még 2024 áprilisában elfogadhatatlan magatartást tanúsított a személyzettel, illetve a többi utassal szemben. A szóban forgó utas az írországi Dublinból indult Spanyolország egyik buliszigetére, Lanzarotéra, azonban a járatot viselkedése miatt át kellett irányítani Portóba.

A légitársaságnak emiatt mintegy 160 főt kellett elszállásolnia a portugál városban, akik így elveszítettek egy napot nyaralásukból.
Image
Fotó: Justin Möser, Unsplash.

A 15 ezer eurós (kb. 6 millió forintos) kártérítési per értelmében ebből az összegből 7000 eurót tett ki a személyzet és az utasok számára biztosított szállás, 2500 eurót a leszállási és kezelési költségek, 1800 eurót a legénység lecserélése a repülési órákra vonatkozó szabályok miatt, 800 eurót a többletüzemanyag, 750 eurót az elvesztett forgalom, valamint további 2500 eurót a portugál jogi költségek.

A Ryanair zéró toleranciát tanúsít az elfogadhatatlanul viselkedő utasokkal szemben, és a járatokat nem megzavaró túlnyomó többség érdekében továbbra is határozottan fellép a repülőgépeken fegyelmezetlenül viselkedők ellen. Reméljük, hogy a per hatására a jövőben az utasok ügyelnek majd arra, hogy viselkedésükkel is megtiszteljék a személyzetet és utastársaikat

– olvasható a légitársaság közleményében.

Azt egyelőre ugyan nem tudni, hogy pontosan mit követett el az utas, de Michael O’Leary (a Ryanair vezérigazgatója – a szerk.) augusztusban tett nyilatkozata alapján nem teljesen alaptalan arra gondolni, hogy az incidensben közrejátszott az alkohol – kiváltképpen, mert Ibizához hasonlóan Lanzarotéra is rengeteg buliturista utazik. Mindenesetre, ahogy arról már mi is beszámoltunk, tavaly augusztusban O’Leary arról beszélt, hogy korlátozná, mennyi alkoholt ihatnak utasaik a repülőtereken.

Image
Fotó: Shutterstock
O’Leary szerint ugyanis járataikon hetente fordulnak elő olyan erőszakos esetek, melyeket általában a garatra felöntő utasok kezdeményeznek.

Ez alátámasztja egy tavalyi felmérés is, miszerint a Ryanair a második legproblémásabb légitársaság ilyen tekintetben. Különösen megemelkedik az ilyen esetek száma azokon a járatokon, amik olyan népszerű úti célokra közlekednek, mint például a spanyolországi Ibiza. Mindezért érthető, hogy a légitársaság egyébként már jelenleg is korlátozott mennyiségben árusít alkoholtartalmú italokat a fedélzeten, kiváltképpen akkor, ha fennáll a rendbontás veszélye.

(Források: Ryanair, Guardian, hamuesgyemant.hu)

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!