2025-04-18
7 órával csökkenhet a vasúti menetidő két mediterrán főváros között
Az évtized végére készülhet el az a modern vasúthálózat, amelynek köszönhetően – az előzetes tervek szerint – a mostani közel 10 helyett mindössze 3 óra alatt teljesíthető lesz a Madrid-Lisszabon táv.
Madridot és Lisszabont 2020 óta nem köti össze közvetlen vonatjárat. A spanyol állami vasúttársaság, a Renfe ugyanis ebben az évben – a koronavírus-járványra hivatkozva – szüntette meg éjszakai vonatszolgáltatásait. A portugál kormány szerint azonban ez az állapot tarthatatlan, mivel a vasút kulcsfontosságú az Ibériai-félszigeten való közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. Ezzel kapcsolatban pedig tervben van a két főváros közötti repülőjáratok számának csökkentése is.
– fejtette ki Apostolosz Tzitzikosztasz, közlekedésért felelős uniós biztos, aki elárulta, hogy az EU is hajlandó támogatni a projektet. Jelenleg egy Madrid-Lisszabon út több mint 9 órát is igénybe vehet. Ez hosszabb, mint a buszozás (7 óra) vagy az autózás (6 óra), és gyakran négyszer is át kell szállni.
Jelenleg is folyik már egy új nagysebességű vasútvonal fejlesztése, amelynek első része idén már el is készülhet. Az Elvas és Evora közötti 100 km hosszú vonal a nyugat-portugáliai Lisszabon és a nyugat-spanyolországi Badajoz közötti menetidőt 3 és fél óráról 2 óra alá csökkentheti. Ez a vonal egy szélesebb ibériai nagysebességű vasúti hálózat része lesz, amely Lisszabont és Portót is körülbelül 1 óra 15 perc alatt köti majd össze, amely kevesebb mint a fele a jelenlegi menetidőnek, írja az Euronews.

Ez lesz ráadásul pont az az év, amikor Portugália és Spanyolország – Marokkó társaságában – labdarúgó-világbajnokságot rendez, így mindenféleképpen jól jön majd az infrastruktúra fejlesztése.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!


