2025-02-26
Végre! Hamarosan autóval és vonattal is közlekedhetünk Európa és Afrika között
A spanyol és a marokkói állam eddig nem erőltette túlzottan egy közlekedést megkönnyítő alagút megépítését, így a Gibraltári-szoroson egyelőre kizárólag komppal kelhetünk át. Ezen változtathat a közelgő, 2030-as labdarúgó-világbajnokság, amelynek mindkét ország házigazdája lesz – mindez pedig jelentősen felgyorsíthatja a grandiózus projekt létrejöttét.
Az illetékes spanyol hatóságok nemrégiben közleményben adták ki az alagút megvalósíthatóságára vonatkozó terveket. Eszerint a föld alatti átjáró hossza nagyjából 38 kilométer lehet majd: ebből 11 kilométer a spanyol föld alatt, míg a maradék 27 a Földközi-tenger alatt húzódna.
A Forbes beszámolója szerint az alagút a spanyol fővárost, Madridot kötheti össze Marokkó gazdasági és kulturális központjával, Casablancával. Az már azonban kérdéses, hogy a körülbelül 8 milliárd dollárba kerülő projektet miből finanszírozzák majd.
A két kontinenst összekötő alagút ötlete először 1979-ben merült fel, de a megvalósításon csak akkor kezdett el igazán gondolkodni a Gibraltári-szoros két oldalán fekvő ország, amikor 2023 októberében a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) őket választotta – Portugália mellett – a 2030-as világbajnokság házigazdájává.
Az alagút a két ország vasúti rendszerét is összekötné. A vonatok megállnának a spanyolországi Algecirasban, az ország déli részén, illetve a marokkói Tangerben is, mielőtt Casablancába érkeznének. Bár Marokkó minden bizonnyal szívesen fogadja az alagúton át érkező, eddigieknél várhatóan jóval nagyobb turistaáradatot, Spanyolország álláspontja még kétséges lehet. Főleg, ha arra gondolunk, hogy a dél-európai országban az elmúlt időszakban számos tüntetést szerveztek helyiek a már zavaró túlturizmus miatt.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!